dilluns, 6 d’agost del 2007

Ha mort un ídol


Hola gent,
em dol haver d'escriure el meu primer article dient això sobre aquesta persona, però és que si no ho faig, aquest tema passarà de moda, i potser no se'n parlarà més.
El passat mes de juliol, el cap de llista del Partit Popular de Berga, el senyor Josep Saña va dimitir del partit popular, però la seva idea era continuar amb el carreg de regidor. Des del principi, quan encara ningú el coneixia com a polític, i es preguntaven: d'on és aquest? si no és pas de Berga!, jo personalment vaig anar sentint declaracions seves, i les sortides que tenia, i que encara potser té. Molta gent de Berga, en veure el panorama seu i els de la CUP (recordo en tot moment que no soc proper a les idees de cap partit d'aquests) deien: a veure si encara tornarà a ser divertit d'anar als plens de l'ajuntament! uns foten guerra per una banda, i "l'altre" dissertant sobre versets de la bíblia!. La frase acabava sempre amb una riallada de tothom. Jo, com a bon ciutadà de Berga, vaig assistir a un dels "cara-a-cara" de tots els caps de llista, que es varen fer uns quants dies abans de les eleccions. Coma tot amant de la democràcia, vaig escoltar les propostes, preguntes, i respostes de tothom, però sens dubte, de tota la tarda que vaig passar allà, em quedo amb l'última declaració del senyor Josep Saña: Pactaré amb tothom que estigui obert al pacte, i que, per descomptat, respecti les ideologies i propostes del PP, menys amb un sol partit, ERC, que personalment, és un partit que no puc veure, no per la seva ideologia que em sembla molt bé, sinó per la gent que té, que, personalment, em repugnen!
La declaració va anar seguida de xiulets, i amb la cara de vergonya del senyor Josep Xoy intentant-se aguantar.
Jo, em va semblar un paio amb empenta, capaç de lluitar per les seves idees, encara que sortís malparat, i un home compromès amb Berga. Deixant de banda la seva ideologia, a mi, com a molts altres berguedans, ens va semblar que aquell home estava en el partit equivocat, però en fi, hi han tantes coses equivocades....
També vaig assistir al ple d'investidura del nou alcalde, i apart del "discursset" de la CUP, novament em vaig quedar impressionat pel seu mode de jurament. Vaig pensar que era un bon home, sincer, i que no tenia cap mena de vergonya a l'hora d'expressar les seves creències polítiques i religioses. Sens dubte, si Josep Saña hagués estat qualsevol ministre, conseller, o qualsevol càrreg superior, hauria sortit a tots els programes de zapping, i segurament hauria estat imitat a Polònia. Sempre amb el seu característic: Com a cristià...
Si, també crec que la política a Berga hauria començat a ser divertida amb personatges com aquest.
El punt àlgid de Saña va ser quan va descobrir que ell ja no se sentia proper a aquesta mena d'ideologies (les del PP), i va anunciar la seva marxa del partit, acusant als membres d'aquest partit de carregar-se el català i els països catalans, sentint-se dolgut per haver recolzat aquesta candidatura a Berga, però que si no canviava res, a ell li semblava que encara tenia idees pròpies, positives per la nostra ciutat. Chapeau, Saña, chapeau!
Vaia crac!
A la mateixa setmana també van anunciar la seva marxa del PP alguns membres més coneguts, com per exemple Josep Piqué. Increïble, senzillament increïble.
Dies desprès d'aquesta marxa de Josep Saña, que es quedava com a regidor de Berga amb el grup mixt, algunes pressions el devien fer canviar de parer, fins que finalment s'ha vist pressionat a abandonar el carreg de regidor.
Val, plegar amb dignitat, clar que si!
Aquesta setmana ha sortit publicada una carta al Berguedà Actual una carta de Josep Sáña, ni més ni menys, i en castellà! El to de la carta si que repugna! Com una persona que es mostra contraria a una ideologia com la del PP demana perdó als votants, arrossegant-se d'una manera amb tanta poca classe, i es compromet a defensar el bilingüisme, ja que "és una gran riquesa poder gaudir de dues llengües".
A mi, aquest conte no em val, i el que si que em "repugna" a mi és aquesta arrossegada tan miserable. Crec que el millor que es pot fer és no parlar-ne més d'aquest tema.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

El Saña també tenia un blog, però es veu que va posar no sé que d'amenaces per part del PP i ara aquest blog no existeix. Sospitós no? En fi, que aquest home potser no és tan cristià com sembla perquè ja porta un cop negant el PP abans de la sortida de l'ajuntament hahaha. Jo dic que seran 3 abans d'acabar la legislatura xD Apa, et seguiré llegint noi!
Cuidat

Anònim ha dit...

Ferran te de dir que el Saña en un principi em queia bé, com has dit en el teu comentari d'opinió tenia empenta, les idees clares i no dubtaba en mostrar-les i defensar-les, saben quina reacció provocarien aquestes en la gent.
Així doncs a mi em va decebre quan va escriure la primera carta, perquè com es pot discrepar tant amb les idees d'un partit polític al qual fins "l'altre dia" defensava i representava? I a sobre tenia l'intenció de quedar-se amb el càrreg de regidor, després d'haver traicionat als seus votants, "sort" que després va parlar amb el Josep Cirera (representant del PP a Cat.)i el va iluminar(paraules textuals d'una segona carta que va escriure)i el va portar a escriure l'última carta en la que demana perdó i exposa unes idees totalment contràries a les a les explicades en la primera carta. La conclusió que trec jo de tot això és que aquest home apart de ser un hipòcrita i mentider està totalment boig i com que no crec que el tanquin al manicomi almenys espero que el treguin fora del partit.
Buenu ja estic espero que escriguis més opinions que jo hi faré el meu comentari.

Anònim ha dit...

Hòstia, deus ser el Pepe no? xDD Tio, aquest Cirera és un fatxa que han proposat els de Madrid per canviar l'estratègia del PP a Catalunya donant un clar gir cap a l'extrema dreta, ja que quan hi havia el Piqué doncs erem tipo UDC, així catòlics i regionalistes però espanyols al cap i a la fi. Això ho fan perquè volen captar el vot xenòfob anticatalà que Ciutarats està tenint, però no veuen o no volen veure que hi ha votants del PP de Catalunya que donaràn els seus vots a Convergencia Y Unión.
Salut!

Anònim ha dit...

Ei, he de dir que segons José Saña en persona, després de prendre la decisió de plegar del partit, va afirmar que havia rebut fins i tot amenaces de mort per part del PP per fer-lo abandonar la regidoria.
Per ràdio Berga fa uns dies vaig sentir i tot les declaracions que havia fet aquest personatge tan particular assegurant que havia rebut les esmentades amenaces... cosa que no devia agradar gaire als militants del Partido Popular. I després va i demana perdó i vol tornar miserablement. Això no em cuadre. Crec que aquest tio que aperentment abans de les eleccions semblava legal (com molt bé diu el ferran) i que parlava i continua parlant de la bíblia, "Dios Todopoderoso" i de ser un bon cristià, ha deixat ben clar que és de l'Opus o algu per l'estil i que de tant autolesionar-se li deu haver afectat al cervell, perquè està com un llum.
vinga noi, records!!!