divendres, 19 d’octubre del 2007

Una bandera ens agermana

Dies enrera era notícia la queixa de Joan Laporta contra les seleccions nacionals. Laporta presisament, no és un dels personatges que més m'entusiasmi, suposo que alguns dels meus lectors ja ho sabeu; és més, estic bastant en contra de les coses que sovint diu, o que fa, com el cas de UNICEF, perpo això és un tema apart. Aquest cop però, s'ha de reconèixer que té tota la raó. Els jugadors que són convocats per les seleccions juguen per defensar uns colors, que no han de ser necessariament compartits, però es veuen obligats a anar-hi, sinó poden ser multats. És gaire lògic que d'un equip mitjanament bo se'n vagin 5, 6, 7 jugadors pel sol fet de ser convocats per les respectives seleccions? Hem de cedir una jornada especial, que podría ser perfectament de Lliga o de Champions per les ditxoses seleccions?
No són partits de gaire audiència, hi han excepcions, però per lo general no tenen gaire audiència. A més una part de la població, que com Laporta està rebotada contra les seleccions i tot el que les envolta. És bastant patètica la imatge d'un primitiu Manolo el del Bombo, o de la pantomima espanyoleta que corre, però en fi, què s'hi farà...
Els salaris dels jugadors són pagats pels clubs, no per les seleccions, les seleccions les paguem tots!
Estaría bé que les seleccions paguèssin la cessió dels jugadors, per tapar possibles inconvenients al club provinent, com ara lessions o indisposicions per una jornada. Si els jugadors són convocats, senyals que són l'èlit del país, per tant, algun equip, per dolent que sigui està pagant una part l'èlit d'algun país. Així, per aquesta regla de tres, el Barça està pagant a Xavi, Puyol, Gudjohnssen, Eto'o, Messi, Ronaldinho, Touré, Abidal, Milito, Zambrotta, Iniesta, Màrquez i Henry (14 habituals seleccionats) i a més alguns jovenets canterans com Bojan o Dos Santos. Tots sumats, 16, per tant, el Barça perd a 16 de les seves millors joies per uns dies, sense cap compensació econòmica. Personalment no trobo bé que les seleccions prioritzin l'ús del jugador, que està pagat per un club concret que està pagant al "crack" internacional.

1 comentari:

Quim Espelt ha dit...

Pep portades! Què tal?

Vaig prometre comentari, i aquí estic!

Res, doncs dir que estic totalment d'acord amb el que va dir Joan Laporta, aquests de les seleccions em recorden als recaptadors d'impostos de l'estat espanyol! Txe! poca feina tenen!

Visca el BArça! i Visca Catalunya!

Salut i independència!

Segueix endavant en la tasca del novembre amb pluja! Que s'ho val!

Eps! comenta'm el meu eh? jejeje