dimecres, 17 d’octubre del 2007

El "pizzo" va car.......

Primer de tot, m'agradaria excusar-me per la demora de no escriure durant el cap de setmana, com ja és habitual.
Fa relativament poc, en un apartat del Periodico, vaig trobar un article que em va sobtar bastant, que feia temps que no veia, ni cap noticia relacionada. Aquest artícle, explicava que, recentment s'ha format una associació siciliana anti "pizzo".
Per tots aquells que no sapigueu que és el "pizzo", vol dir: "L'extorsió en sí", en italià.
Aquest és el preu que han de pagar els sicilians que volen la protecció de "la Cosa Nostra", més ben dit, havien de pagar per poder viure; era una renda més; la qual si no era pagada...... "VENDETTA"!!!!.
Em va sobtar, un troç d'aquest article, on s'esmentava la llista de diferents tipus de "pizzo" segons l'status social. Els "pizzos" que feia pagar La Màfia, anaven de 60 euros (preu que havien de pagar els venedors ambulants per a la seva protecció) fins al 4% dels beneficis obtinguts pels grans empresaris. Em va fer gràcia, la manera i la minuciositat a l'hora d'aconseguir el preu desitjat. La "renda" d'un dels extorsionats, era exactament de 578 euros. Ni més ni menys!!!.
Un troç més avall, van continuar llegint, i em vaig trobar una nova dada sobtant, més aviat anecdòtica, diria jo. Fa anys a un empresari que es negava a pagar, se li van apareixer un parell d'homes ben vestits i encorbatats que l'amençaven dient-li que tenien "mètodes i instruments" per a fer-lo canviar d'opinió (com diria un meu amic, molt estil........!!).
Jo em pensava que La Mafia havia mort i que ara nomès quedaven ramificacions mafioses com a Colombia (per la droga) i Serra Leona (per la immigració il.legal i el tràfec d'armes). Creia que havia quedat com "un mite", una història a recordar de les decades dels anys 30,40 i 50, però no, he descobert que m'equivocava.
Res més per avui.
Bona nit.
IL CATTO PARDO.........

1 comentari:

rinki ha dit...

La mafia és una cosa que la tenim ben present aqui a Catalunya. No cal anar tan lluny.
Fa uns mesos, vaig sentir pel telenoticies que els constructors de blocs de pisos estaven amenaçats per màfies que si no els pagaven una determinada quantitat, els robaven el material d'obres i els espatllaven la construcció. N'hi havien varies d'aquestes associacions que si els pagaven posaven una enganxina i cap altra màfia podia fer-los xantatge perquè representava que era zona protegida.
Respecte això dir que ja es van detenier els "Padrinos" d'aquests grups majoritàriament provinents de l'est.
salutacions com a fidel lector!!!!