dilluns, 3 de novembre del 2008

Gelats, me cago en déu!

No tota la tele és infumable. A vegades, quan arribem a casa, i és tard, necessitem una estoneta d'esbarjo, encara que sigui mitja horeta, el que per mi és "una estona de cel". En aquests últims anys, el nivell televisiu català ha degenerat de tal manera que nomès arrosseguem l'esquelet d'antigues súper sèries com El Cor de la Ciutat o Vendelplà. Amb això, ens sembla que ja n'hi ha prou, i realment, no s'aguanta per enlloc.
Ja deu fer un cert temps, a la televisió catalana per excel·lència, es va donar un impuls a la categoria d'humor, aconseguint programes de la línea còmica més irònica i més ben trobada, com pot ser Polònia, Crackòvia, i el nou i recent Vinagre.
D'aquest últim m'agradaria dir que, a diferència dels altres dos esmentats, aquest no fa mofa de la realitat política, sinó que són un conjunt de gags independents, surrealistes i més quotidians, amb personatges propis, no famosos, i amb grans dòsis d'humor de l'absurd. Personatges i situacions amb molt a dir en un món on l'humor és la nostre finestra on ens recolzem cada cop que "hem de fer passar l'estona".

7 comentaris:

PLANS ha dit...

Ja ja!!! Què bo!!! Tens tota la raó... De vegades apreciem moments de relaxació davant la televisió i que, aquesta, a través d'aquests programes, ens il·lusioni... Molt encertat...

Pel que fa al teu comentari al meu blog, TRANQUIL ME CAGO EN DÉU!!! jaja ja actualitzaré!!! el que passa és que no tothom té tan... bé, això ja ho veurem més endavant... Cuida't!

rinki ha dit...

Gelats, me cago en déu! jejeej. bo, bo... però has comès una errada. Tan democristià i déu en d minúscula? jeje. I haviam si em dones una idea per actualitzar fiscal.
Cuida't i a liar-la!

F. Bertran ha dit...

Lletrat Rincón,
si no s'especifica la divinitat, el "déu" va en minúscula. pot afirmar que el "déu" en que es caga el protagonista del gag és el Déu cristià?
jajaja
no tinc més preguntes.

Va, d'idea...
Barack Obama, un idol?
discuss

Ferran

PLANS ha dit...

Sembla una secta ja,això d'anar responent-nos els uns als altres en un mateix bloc...

Bé, Ferran. Si vols podem dur a terme una de les meves traduccions en un dels teus contes com ja vam parlar... Pensa que és gratuït... només demano a canvi que en facis propaganda al teu blog. El cas és que, ja he de fer propaganda perquè sinó no em llogaran alhora de fer traduccións... Bé, res més... I pensa que T'HAURIA D'ESTAR COBRANT 9 CÈNTIMS PER PARAULA! (AIXÒ SI ESTIGUÉS LLICENCIAT)... O GRADUAT... JAJA Dew fins dma al matí!!!!!!!

Anna ha dit...

Aapa, mira, això de "no tota la tele es infumable", anava pel meu comentari? ..

Jeje, bé Ferran, tens raó, de fet a "l'article" en que parlava sobre aquests programes de vanitat televisiva, en cap moment vaig remarcar que fóssin TOTS els programes.

Respecte a Vinagre, ja saps la meva opinió.. =)

És un comentari extens el d'avui.. e? jeje és que la feina m'ofega, i no tinc massa a dir ni reflexionar sobre el tema! Al pròxim, m'hi dedicaré més!

Salut remaco!
Un petó

Anna ha dit...

Ferran, Ferran! Tot rebé? Bé, tan sols volia fer un petit comentari sobre la tertúlia d'avui a la ràdio, i com que possiblement no ens veurem fins dilluns, i la meva memòria es debilita per moments, ja no recordaria el que volia dir-te.

Primerament. Trobo encertada la teva opinió sobre la cadena consumista que ens lliga, malauradament, a fer-ne un mal ús de les tradicions actualment conservades. I faig referència al tema de l'enllumenat al carrer un mes abans de l'entrada del 25 de Decembre. Precisament, és un dels temes als quals vaig dedicar unes petites línies a l'escrit del Rotary. I es que, personalment, crec que aquest primer món, ineluctablement globalitzat, ha comportat un sistema capitalista, basat en el consumisme i en el qual es canvia el valor cultural i/o sentimental, pel valor econòmic. I és que, potser, les campanyes que durant tot l'any, fomenten les ideologies socials partidàries d'aturar aquest canvi climàtic degradable, queden totalment a l'ombra després de ser "trepitjades" per l'excessiva commoció de tenir els carrers il·luminats un mes abans de l'arribada de Nadal.
I és trist, també, sentir comentaris com: " Aviam si obren ja les llums de Nadal del poble, i així podrem sentir la sensació de que ja arriba el Nadal..."
Perquè definitivament, per sentir sensació de nadal, hem de caminar pels carrers sentint-nos encisats sota l'enllumenat i escoltar dels balcons les avorrides melodies, mentre observem com a principis de desembre corre la gent "estúpidament" preocupada per la manca de regals, i sentir comentaris com : " Ai, Carme, ( és la meva mare...jeje que té un petit negoci..) és que em falta un regal pel meu pare i no sé que comprar-li, l'altre dia ja vaig encomanar-li allò que ell em va demanar, però hauria de comprar-li una altre cosa, mira posa'm el que et sembli i ja ho vindré a buscar".
I aquí va, quan el "senyor pare" obra el regal amb tota la família i es troba amb una caixa de guardar cigarros: - " Quin barrut m'ha regalat una caixa de cigarros, sabent que jo no fumo?" -
La senyora Carme, que no tenia altre cosa a fer..

Potser, d'aquí poc, podrem trobar a les mítiques postals de Nadal, lemes com: " Bon Nadal, i a cada casa, un bon regal"!

( De les llums de Nadal de Berga no en faré referència, tot i que deixo constància de que és esgarrifosament deplorable )

Anna ha dit...

Encara queden més temes... Tranquil que ja en diré la meva en una altre estona. Ja has vist que el que havia de ser un "petit comentari" a sobrepassat els meus límits!!!

Cuida't remaco! Un petó!